
Sabah El Ahmed Deniz Şehri projesi gerçekten etkileyici. Kuveyt’in El Hiran bölgesindeki yapay şehir için çölde yaklaşık 300 km uzunluğunda kanallar oluşturuldu. Bu projenin özel yanı, Körfez bölgesinde benzer şekilde yapay olarak kurulan yerleşimler genellikle kıyıda geniş setler oluşturarak yapay yaşam alanları yaratmak için arazi geri kazanırken, Sea City projesinin tam tersi şekilde tasarlanmış olmasıdır. Kanallar mevcut zemine kazılarak, daha sonra deniz suyuyla dolduruluyordu. Projenin hedefleri diğer açılardan da etkileyici. Milyarlarca dolarlık devasa projenin geliştirilmesi, on faza bölünen 46 yıllık bir inşaat süresi için planlanıyor. Burada 250.000 kişiye kadar konut yaratılması planlanıyor. Tamamlandığında, tüm altyapı hizmetlerinin yanı sıra bir dizi lüks prestijli binayı da içeren kapsamlı bir altyapıya sahip olması planlanan bir yerleşim yeri.

BAUER Dinamik Sıkıştırma (BDC)
Peki çöl kumu üzerine nasıl devasa yapılar inşa edersiniz? Örneğin dinamik toprak sıkıştırma yoluyla. Bu işlem, özellikle kohezyonsuz, gevşek toprakların ve düşük ince taneli gevşek karışık toprakların sıkıştırma yoğunluğunu artırmak için uygundur ve bu sayede çöl bölgelerindeki alt toprak koşulları için idealdir. BAUER Maschinen GmbH halatlı ekskavatör ürün hattının başkanı Steffen Fuchsa, “Gözenek suyu aynı zamanda alt topraktan dışarı itildiği için, deprem durumunda toprağın sıvılaşma riski de azalıyor” şeklinde açıklıyor.
Tam Otomatik Vinç Kontrolü
Dinamik toprak sıkışması pratikte şu şekilde işliyor: Toplam ağırlığı 25 ton olan çelik levhalar birbirine kaynaklanarak, pounder adı verilen ağırlıklar oluşturuluyor. Bir kablo ekskavatörü bunları havaya çeker ve sonra bunların kontrollü bir şekilde serbest düşüşle en fazla on beş defa dibe düşmesine izin verir ve çarpmalar burada bir krater oluşturur. Çarpma sırasında açığa çıkan kinetik enerji, daha derin toprak katmanlarına nüfuz ederek, zorla tane düzenlemesi yoluyla sıkışmaya yol açar. Böyle bir çalışma çevrimi sırasında Bauer halatlı ekskavatörün vinç fonksiyonlarının kontrolü tam otomatiktir, yani makine operatörü yalnızca sıkıştırma derecesi ve bunun için gereken darbe sayısı gibi istenen hedef parametrelerini akıllı makine kontrol sistemine girer. Çevrim tamamlandıktan sonra bir sonraki tanımlanmış sıkıştırma noktasına yaklaşılır. Bu, kraterlerden oluşan bir ızgara oluşturur. Bu ilk aşamadan sonra, yüzeysel bir sıkışma elde etmek amacıyla, ikinci aşamada, kraterlerin arasındaki alanlar, çekiçlerle işlenir. Bu ofset, üst üste binen etkiler, kraterlerin son doldurulması ve daha fazla sıkıştırılmasıyla, nihayetinde yük taşıyan bir bina yüzeyi yaratır.
Sağlam Bauer Halatlı Ekskavatörler
Kuveyt’teki projede şu anda altı adet BAUER MC 96 görev döngüsü vinci kullanılıyor. Steffen Fuchsa, “Temel tasarımları itibarıyla halatlı ekskavatörlerimiz, yüksek dinamik yüklere dayanacak şekilde tasarlanmış, son derece kararlı ve sağlam özel temel mühendislik makineleridir” diyor. Bu durum bir yandan üst ve alt taşıyıcıların veya bomların masif çelik parçalarından da anlaşılmaktadır. Öte yandan Bauer’in MC halatlı ekskavatörleri oldukça sağlam ve güçlü dizel motorlarla donatılmıştır. Koordineli hidrolik sistem gücü vinçlere aktarıyor. Bu durum tek başına Bauer halatlı ekskavatörlerini dinamik toprak sıkıştırma için ideal makineler haline getiriyor.
Aşırı Zorluklar
Bununla birlikte, dinamik toprak sıkıştırma sürecinin genel olarak özel temel mühendisliği makineleri ve özellikle bu durumda özel olarak ortaya koyduğu zorluklar aşırıdır. Sıkıştırılacak toprak alanının muazzam büyüklüğü ve sıkı program nedeniyle, Kuveyt’teki projedeki makineler 7/24 çalışmaktadır. Ayrıca bölgesel koşullar da söz konusudur. Cihazın sürekli çalışması sırasında cihazın içinde oluşan sıcaklıklar ve aynı anda dışarıdaki çöl sıcaklığı, makinelerin her zaman soğutulmasını sağlama konusunda özel talepler doğurur. Ve son olarak, eğer sızdırmazlık yetersizse en küçük çatlağa bile nüfuz eden her yerde bulunan kum var. Bunu önlemek için kullanılan kablo ekskavatörlerine çeşitli koruyucu cihazlar (örneğin radyatöre) monte edilmiştir.
Akıllı Yardım Sistemleri
Steffen Fuchsa, “Bu işlemi gerçekleştirirken karşılaşılan en büyük zorluklardan biri, halatın her zaman vincin oluklarına mükemmel bir şekilde yukarı ve aşağı doğru sarılmasıdır, aksi takdirde halatta aşırı aşınma meydana gelir ve bu da operatör için yüksek maliyetlere yol açar. Bauer, MC’lerin benzersiz satış noktaları olarak kabul edilen bir dizi akıllı çözümü geliştirdi ve kısmen patentini aldı. Burada, günlük kullanımda rakip ürünlere göre fark yaratan aktif halat sakinleştirme sistemi ve makaralama asistanından bahsetmek gerekir” diye açıklıyor.
İlginizi Çekebilir
Yunanistan’ın En Yüksek Binası Yarıya Kadar Tamamlandı
ASUNIM, Afrika’da Yeni bir Depolamalı GES Projesine İmza Atıyor
Türk Vatandaşları Kazakistan’da 90 Güne Kadar Vizesiz Kalabilecek