
Suudi Arabistan’ın tarihi yeni Riyad Metro sistemi, 176 km’lik altı tren hattını işletecek ve bu da onu dünyanın en büyük altyapı gelişimi haline getirecek. 4, 5 ve 6 numaralı hatlardaki inşaat, güvenlik ve verimliliği garanti altına almak için gelişmiş inşaat tekniklerini sergileyen Samsung C&T Mühendislik ve İnşaat (E&C) Grubu tarafından tamamlandı.

Samsung C&T’nin E&C Grubu tarafından inşa edilen Riyad Metrosu, 1 Aralık’ta resmen faaliyete geçti. Suudi Arabistan’ın ilk kentsel ulaşım sistemi olan metro, altı hat ve 176 km uzunluğuyla, türünün küresel ölçekte en büyük altyapı projesi olma özelliğini taşıyor.
1 Aralık’tan itibaren 1, 4 ve 6 numaralı hatlar tam kapasiteyle çalışacak, ardından 15 Aralık’ta 2 ve 5 numaralı hatlar, 5 Ocak 2025’te ise 3 numaralı hat hizmete girecek. Tamamen otomatik hale getirilen Riyad Metrosu, sürücüsüz operasyonlarla modern kentsel ulaşım yeniliklerini sergileyecek.
Riyad Kraliyet Sarayı’nda Suudi kraliyet ailesi, üst düzey yetkililer ve Riyad Şehri Kraliyet Komisyonu’nun (RCRC) katılımıyla görkemli bir açılış töreni gerçekleşti. Kral Selman bin Abdülaziz, metronun açılışını bizzat duyurarak önemini vurguladı.
Suudi Arabistan Kralı Selman, Riyad’ın yeni metro sisteminin resmi lansmanı için “Riyad Metrosu” etiketli bir masada oturuyor. Arka planda Kral Abdulaziz’in portresi, Suudi bayrakları ve süslü dekoratif öğeler yer alıyor.

Samsung C&T’nin Riyad Metro Projesindeki Rolü
Samsung C&T E&C Group, İspanya’nın FCC ve diğer konsorsiyum üyeleriyle ortaklaşa yeni Riyad Metrosu’nun 4, 5 ve 6 numaralı hatlarını inşa etti. Toplam 70 km uzunluğundaki üç metro güzergahı, Kral Halid Uluslararası Havaalanı ve Kral Abdullah Finans Bölgesi gibi önemli Riyad lokasyonlarını birbirine bağlayan 29 istasyon ve 24 km üst geçit içeriyor.
“Riyad Metro Hatları 4, 5 ve 6” başlıklı bir infografik, Suudi Arabistan, Riyad’daki konumu, Ekim 2010’dan Kasım 2024’e kadar süren inşaat süresi, 1.970 milyon ABD doları tutarındaki sözleşme maliyeti ve yükleniciler Arriyadh Development Authority (ADA) ve Samsung C&T Corporation dahil olmak üzere proje hakkında önemli ayrıntıları vurgulamaktadır. Ayrıca sayısal vurgular da içerir: toplam 70 km uzunluk, 26,6 km tünel uzunluğu, 24 km üst geçit uzunluğu ve 29 metro istasyonu. Sağda, gökdelenler ve yoğun bir otoyolun üzerinde yükseltilmiş bir metro hattı içeren Riyad’ın modern silüetini sergileyen bir fotoğraf bulunmaktadır.
Samsung C&T E&C Group, Seul Metropolitan Metrosu 3, 7 ve 9 numaralı hatların inşası da dahil olmak üzere küresel demiryolu projelerinde güçlü bir geçmişe sahiptir. Şirket, uluslararası alanda, 2029’da tamamlanması planlanan Singapur Kuzey Doğu Hattı Uzantısı ve Şehir Merkezi Hattı 3 Uzantısı gibi önemli projeler üstlenmiştir.
Suudi Vizyonu 2030 ile uyum
Riyad Metrosu, ekonomik kalkınmayı hızlandırmayı, kentsel hareketliliği geliştirmeyi ve seyahat sürelerini önemli ölçüde azaltarak bölge sakinlerinin yaşam kalitesini iyileştirmeyi amaçlayan Suudi Arabistan’ın “Suudi Vizyonu 2030″unun temel taşlarından biridir.

Riyad Metrosu’nun inşası sırasında Samsung C&T E&C Grubu ileri inşaat yöntemlerini kullandı: Tam Açıklıklı Fırlatma Yöntemi (FSLM)
FSLM, köprü açıklıklarının şantiye dışında önceden üretilmesini ve şantiyede kurulmasını içerir. Bu yaklaşım, inşaat süresini azalttı ve güvenliği artırdı. Prekast yöntemi, köprüler, tüneller, istasyonlar ve kesonlar gibi çeşitli inşaat mühendisliği projelerinde yaygın olarak kullanılır.
Tünel Delme Makinaları (TBM’ler)
TBM tünelleme, tünel kazısı ve kaya ve toprak gibi kazılan malzemelerin çıkarılması gibi görevler için gelişmiş mekanize ve otomatik teknikler kullanır. Riyad Metrosu’nun 5. Hattının geliştirilmesi sırasında Samsung C&T E&C Group, her biri 9,8 m çapında iki büyük ölçekli TBM kullanarak günlük kazı uzunluğu için dünya rekoru kırdı.
Samsung C&T, Dünya Çapında Gelecekteki Genişlemeye Odaklanıyor
Samsung C&T, Riyad Metrosu’nun başarısını temel alarak portföyünü Orta Doğu, Güneydoğu Asya ve Avustralya’da genişletmeyi, altyapı ve enerji santrali projelerine odaklanmayı hedefliyor.
Samsung C&T Riyad Metrosu Başkan Yardımcısı Choi Young-hun, “Suudi Arabistan’ın ilk kentsel ulaşım projesinde, türünün dünyadaki en büyüğünde önemli bir rol oynamak benim için bir onur. İnşaat sırasındaki sayısız zorluğa rağmen, gelişmiş teknik uzmanlığımız ve özverimiz Riyad Metrosu’nu başarıyla tamamlamamızı sağladı.” dedi.
İlginizi Çekebilir
Suriye – Suudi Yatırım Forumu: 46 Anlaşma, 6 Milyar Dolar Değerinde İş Birliği
Sarp Yamaçlara Çelik Zırh
Kırgızistan’daki 1.900 MW Kapasiteli Güneş Enerjisi Santrali Issık Göl’de İnşa Edilecek