
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Karaman-Ulukışla Hızlı Tren Projesi’nde incelemelerde bulundu. İncelemeler sırasında TCDD Genel Müdürü Veysi Kurt’tan proje çalışmaları hakkında detaylı bilgi alan Uraloğlu, Karaman-Ulukışla Hızlı Tren Hattı’nın Türkiye’nin Kalkınma Yolu Koridoru’ndaki rolünü daha da güçlendireceğini vurguladı.

Bakan Uraloğlu, demiryollarının tarihî ve stratejik önemine dikkat çekerek 2002 yılından bu yana Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan liderliğinde demiryolu yatırımlarını devlet politikası haline getirdiklerini ifade etti. Uraloğlu, son 23 yılda demiryollarına yaklaşık 63 milyar dolar yatırım yapıldığını, demiryolu ağının 13 bin 919 kilometreye yükseltildiğini ve hatların büyük bölümünün sinyalli ve elektrikli hale getirildiğini aktardı.
Konya-Karaman Hızlı Tren Hattı’nın bugüne kadar yaklaşık 4 milyon yolcu taşıdığını belirten Uraloğlu, bu hattın devamı niteliğindeki Karaman-Ulukışla Hattı’nın ise çift hatlı, elektrikli ve sinyalli olarak inşa edildiğini söyledi. Toplam 135 kilometre uzunluğundaki projede Karaman, Sudurağı, Ayrancı, Ereğli, Çakmak ve Ulukışla olmak üzere 5 istasyon yer alıyor. Proje kapsamında ayrıca 2 tünel, 52 alt ve üst geçit, 15 köprü ve 147 menfez inşa ediliyor.

Bakan Uraloğlu, Karaman-Ulukışla Hattı’nın tamamlanmasıyla bölgedeki seyahat süresinin 145 dakikadan 50 dakikaya düşeceğini, hattın yıllık 33,48 milyon ton yük ve 2,73 milyon yolcu taşıma kapasitesine ulaşacağını açıkladı. Proje sayesinde Marmara, İç Anadolu, Ege ve Akdeniz bölgeleri arasında hızlı tren bağlantısının güçleneceğini belirtti.
Uraloğlu, hattın devamında Ulukışla-Yenice bağlantısının sağlanarak Mersin-Adana-Osmaniye-Gaziantep yönüne erişimin kolaylaşacağını, böylece Kalkınma Yolu Koridoru’na önemli bir katkı sağlanacağını ifade etti.
Karaman-Ulukışla Projesi’nde altyapı ve üstyapı çalışmalarında şu ana kadar yüzde 92,5 fiziksel ilerleme kaydedildiğini vurgulayan Bakan Uraloğlu, işlerinin bu yıl sonuna kadar tamamlanmasının hedeflendiğini, elektrifikasyon ve sinyalizasyon çalışmalarının ardından hattın 2026 sonunda ya da 2027 başında işletmeye açılacağını kaydetti.
Uraloğlu, projenin sadece ulaşımı değil aynı zamanda bölgesel kalkınmayı destekleyeceğini, Mersin Limanı üzerinden uluslararası pazarlara erişimi kolaylaştıracağını ve karbon emisyonlarını azaltarak çevresel sürdürülebilirliğe katkı sağlayacağını da sözlerine ekledi.
İlginizi Çekebilir
Sarp Yamaçlara Çelik Zırh
Kořenice-Bečváry Yüksek Hızlı Tren Hattı Terminal Tasarım Yarışması
Kahramanmaraş Batı Mahallelerinin Yeni Altyapısı Hızla Yükseliyor