
Tamamlandığında, yeni derin su limanı dünyanın en büyük iki konteyner gemisini aynı anda barındırabilecek. Dakar limanını rahatlatacak ve Senegal’de ekonomik büyümenin itici gücü olacak. Jan De Nul, erişim kanalının taranmasından sorumlu olacak ve deniz hizmetleri ve konteyner depolaması için 89 hektarlık bir platform yaratacak.

Dakar Limanı maksimum kapasitesine yaklaşıyor ve çevresindeki alan tamamen doymuş durumda. Bu zorluğun üstesinden gelmek için, lojistik ve ticarette küresel bir lider ve Dakar’ın konteyner terminalinin mevcut operatörü olan DP World, başkentin 50 km güneyinde bulunan Ndayane’de yeni bir liman geliştiriyor. Bu proje, Senegal’in konteyner elleçleme kapasitesini önemli ölçüde artıracak.
Jan De Nul, on milyon metreküp toprağın taranmasını içeren beş kilometrelik erişim kanalından sorumlu olacak.
Jan De Nul Senegal Bölge Müdürü Dominique Bombaert “Bu kolay bir iş değil, çünkü kanaldaki deniz tabanı çoğunlukla sert kayalardan oluşuyor ve Atlas Okyanusu’ndaki koşullar zorlu olabilir. Zorlu dalga koşullarında çalışmaya devam edebilecek kadar büyük ve güçlü bir tarak gemisine ihtiyacınız var. Bu yüzden işi halletmek için en büyük ve en güçlü kesici emme tarak gemimiz olan Willem Van Rubroeck’i kullanıyoruz.” dedi.
89 Hektar Geri Kazanılmış Arazi
Taranan malzeme, konteyner depolama ve deniz hizmetleri için bir terminal görevi görecek olan 89 hektarlık bir alanı denizden geri kazanmak için kullanılacak. Jan De Nul erişim kanalını taramaya çoktan başladı. Toplamda, çalışmaların tamamlanmasının iki buçuk yıl sürmesi bekleniyor.
Tamamlandığında, Ndayane limanı aynı anda dünyanın en büyük iki konteyner gemisine ev sahipliği yapabilecek ve bu da onu Batı Afrika’nın en büyük limanlarından biri haline getirecek. Senegal için bu, ekonomik büyüme ve iş anlamına geliyor.
Dünya Çapında Limanların Modernizasyonu
Çalışmaların planlanması ve yürütülmesi, olumsuz çevresel etkileri en aza indirecek şekilde özenle yürütülüyor. Deniz çayırı alanları gibi hassas alanlarda araştırma da dahil olmak üzere kapsamlı bir çevresel etki çalışması yürütüldü.
Belçika kökenli bir şirket olan Jan De Nul, Valensiya limanı için yeni bir konteyner rıhtımı üzerinde çalışıyor ve Gürcistan’da yeni bir derin su limanı da yapım aşamasında. Şirket, dünya çapında limanların modernizasyonunda iz bırakıyor.
Dominique Bombaert “Jan De Nul, kendisini Dünya İnşaatçıları, su, kara ve enerji konusunda uzman olarak konumlandırıyor. Gelecek nesiller için yaşam kalitesini koruma veya iyileştirme gibi daha yüksek bir amaçla. İklim değişikliğinin etkilerine dayanıklı erişilebilir limanlar, küresel ekonomimiz için çok önemlidir. Bu projeyle küresel ticarete değerli bir katkı sağlıyoruz.” dedi.
İlginizi Çekebilir
Suriye’de 7 Milyar Dolarlık Stratejik Enerji Yatırımı
İskoçya Açık Deniz RES Projesi
Konya Alakova Terfi İstasyonu İnşaatı