
- Honeywell’in eFining teknolojisi, yeşil metanolün, yeşil hidrojenden üretilen fosil olmayan sentetik bir yakıt olan eSAF’a güvenilir ve büyük ölçekte dönüştürülmesini sağlayacak.
- Power2X’in Rotterdam projesi, yılda 250.000 tonun üzerinde eSAF üretme kapasitesiyle Avrupa’da sürdürülebilir havacılık yakıtının tedarikini hızlandıracak.
- Tesisten elde edilecek e-yakıtlar, bölgesel havayollarının ve daha geniş havacılık endüstrisinin Avrupa’daki karbonsuzlaştırma hedeflerine ulaşmasına yardımcı olacak.

Power2X, Power2X’in eFuels Rotterdam projesinde Honeywell UOP’nin eFining TM metanol-jet işleme teknolojisini uygulamak için Honeywell ile stratejik bir iş birliği duyurdu. eFuels Rotterdam projesi, Rotterdam Limanı’nda sürdürülebilir havacılık yakıtı (eSAF) ve sentetik, ultra düşük karbonlu yakıtlar için büyük ölçekli bir üretim ve depolama merkezi olacak.
Rotterdam tesisi, elektro yakıtlar (eYakıtlar) oluşturmak için hammadde olarak yerel olarak üretilen yeşil hidrojen ve yeşil hidrojenden ve biyojenik karbondan üretilen ithal metanolü kullanacaktır. Bu eYakıtlar, fosil yakıtların bir kısmının yerini almaya yardımcı olabilen bir sentetik yakıt sınıfıdır.
eFuels, yeşil hidrojeni (yani yenilenebilir enerji ve sudan üretilen hidrojen) ve karbondioksiti birleştirerek eMetanol oluşturur ve bu da daha sonra eSAF veya diğer sentetik drop-in yakıtlar gibi sürdürülebilir yakıtlara dönüştürülebilir. Proje, teknolojinin havacılığın geleceğini ve enerji geçişini nasıl şekillendirdiğini vurgular; bu iki megatrend, Honeywell’in portföyüyle uyumludur.
Power 2X CEO’su Occo Roelofsen “Enerji dönüşümünü hızlandırmak, endüstriyel ölçekte yeni nesil enerji varlıkları geliştirmeyi ve en çok ihtiyaç duyulan yere temiz enerji sağlamak için yeni değer zincirlerini açığa çıkarmak için son teknolojiyi kullanmayı gerektirir.Honeywell ile eFuels Rotterdam’daki iş birliğimiz, Avrupa’nın kalbinde Sürdürülebilir Havacılık Yakıtları üretme yolunda önemli bir adım.” dedi.
Power2X üretim tesisi, yeşil hidrojenden üretilen fosil olmayan sentetik bir yakıt olan eSAF’ı yılda 250.000 tondan fazla üretme kapasitesine sahip olacak. Honeywell’in eFining teknolojisi, metanolün düşük emisyonlu ve yüksek verimli eFuels’a dönüştürülmesini sağlayarak üretimde merkezi bir rol oynayacak.
Honeywell Sürdürülebilir Teknoloji Çözümleri başkan yardımcısı ve genel müdürü Barry Glickman, “Dünyanın havacılık sektörünün karbondan arındırılmasına yardımcı olmak için daha fazla sürdürülebilir havacılık yakıtı tedarikine ihtiyacı var. Honeywell’in eFining teknolojisi, havayollarının iddialı Avrupa yakıt zorunluluklarını yerine getirmesine yardımcı olan SAF üretmek için bol miktarda bulunan, düşük karbonlu iki hammadde olan hidrojen ve karbondioksiti kullanır.” dedi.
Honeywell UOP eFining, geleneksel jet yakıtına kıyasla sera gazı (GHG) emisyonlarını %88 oranında azaltabilir. 1 Geleneksel jet yakıtıyla karıştırıldığında eSAF, uçak teknolojisinde veya yakıt altyapısında herhangi bir değişiklik gerektirmeyen, anında kullanılabilen bir yedek yakıttır.
Avrupa’nın ReFuelEU Havacılık Yönetmeliği, 2030’dan itibaren eSAF dahil olmak üzere SAF’ın daha fazla kullanılmasını zorunlu hale getirmiştir. Bu zorunlulukla uyumlu olarak, Power 2X’in tesisi, on yılın başında faaliyete geçtiğinde gerekli eSAF hacminin %40’ını tedarik etme potansiyeline sahip olduğundan Avrupa’nın enerji dönüşümünde önemli bir oyuncudur.
Honeywell’in SAF teknolojileri dünya çapında 50’den fazla tesiste lisanslanmıştır ve tam kapasitede çalıştığında günlük 500.000 varil yenilenebilir yakıt kapasitesine ulaşması öngörülmektedir. 2 Honeywell’in yenilenebilir yakıt portföyü ayrıca yeni nesil yakıtların oluşturulmasına yardımcı olmak için Ecofining TM , FT Unicracking TM ve Ethanol to Jet teknolojilerini de içermektedir.

İlginizi Çekebilir
Kuveyt’te Üç Şehir Daha Kurulmasına İlişkin Süreç Başladı
Slovenya Çok İşlevli Emonika Bina Kompleksi Projesi
Kore Sartorius Songdo Kampüsü Projesi