İnşaat Tedarik Dergisi

İnşaat – Yatırım – Proje – Ulaştırma – Mimarlık – Enerji – Maden – Şantiye

Londra Northolt Tüneli Projesi

Caroline adlı tünel açma makinesi (TBM), Ealing’deki Green Park Way havalandırma şaftına ulaşan ikinci makine oldu. 2.050 tonluk TBM, köpük betonla doldurulmuş bir duvarı deldi ve beş mil uzunluğundaki tünel bölümünü tamamlamak için 4.217 beton tünel halkasını yerleştirdi.

Northolt Tüneli’ni inşa etmek için dört adet TBM kullanılıyor. Bu, başkentin dış ucundan West Ruislip’ten Batı Londra’daki yeni Old Oak Common süper merkez istasyonuna yepyeni yüksek hızlı trenleri taşıyacak 8,4 mil uzunluğundaki çift delikli bir tünel. Caroline dahil iki makine, tünelin batı bölümünü inşa etmek için kullanılırken, iki makine daha doğu ayağını kazıyor. Hepsi Green Park Way’de çıkarılıyor.

Ekim 2022’de gönderilen TBM Caroline, makineyi çalıştırmak için gece gündüz çalışan ekiplerle sürüşünü tamamladı. Toprağı kazıyor ve tüneli oluşturmak için halkaları oluşturan beton segmentleri yerleştiriyor. TBM, Ealing’deki Brentside İlköğretim Akademisi’ndeki okul çocukları tarafından 18. yüzyıl astronomu Caroline Herschel’in adıyla anıldı.

HS2 güzergahının bu bölümünde indirilecek ilk makine olan Sushila, Ocak ayında yolculuğunu tamamladı ve daha sonra bir gantry vinç kullanılarak Green Park Way’de çıkarıldı. Şu anda iki makine daha, Old Oak Common istasyon sahasının hemen dışında HS2’nin Victoria Road Crossover Box’ından tünelin doğu bölümünü inşa ediyor. Toplamda Northolt tünelinin %93’ü inşa edildi ve iki makine daha bu yılın ilerleyen zamanlarında yolculuklarını tamamlayacak.

Yeni yüksek hızlı trenin inşası çalışmaları, HS2 Ltd. İcra Kurulu Başkanı Mark Wild’ın projeyi kapsamlı bir şekilde incelemesiyle devam ediyor. Çalışmaları, programın temelden sıfırlanmasına yol açacak ve verimli bir şekilde, mümkün olan en düşük maliyetle sunulmasını sağlayacak.

HS2 Ltd Müşteri Direktörü Malcolm Codling: “Başkentin altındaki Northolt Tüneli ikinci atılımı tamamlamak için yaptığımız işten son derece gururluyuz. Londra ile Batı Midlands arasındaki Britanya’nın yeni yüksek hızlı demir yolunu teslim etmeye odaklanırken, hattın bu bölümünde bugüne kadarki en üretken yılımıza hazırlanıyoruz.” dedi.

Skanska Costain Strabag ortak girişimi (SCS JV), Londra’dan geçen HS2 güzergahını inşa etmekten sorumlu. Toplamda bu, Northolt Tüneli ve Euston Tüneli dahil olmak üzere 12,9 mil çift tünel içeriyor ve bu tüneller sonunda demiryolunu Old Oak Common istasyonundan HS2’nin merkezi Londra’daki Euston terminaline götürecek. Euston Tüneli’nin kazısının önümüzdeki 12 ay içinde başlaması bekleniyor. Ekip ayrıca sekiz havalandırma şaftı ve tünel girişi inşa edecek ve tünellere havalandırma ve acil erişim sağlayacak.

Her tünel açma makinesi, tünelleri kazarak, önceden dökülmüş beton tünel segmentleriyle kaplayarak, günde ortalama 16 metre hızla ilerlemeden önce bunları yerlerine yerleştirerek bir yeraltı fabrikası gibi çalışıyor. Tünel açma makineleri, dünyanın önde gelen tünel uzmanları Herrenknecht AG tarafından üretilmekte.

Skanska Costain STRABAG ortak girişiminin Genel Müdürü Richard Adams: “TBM Caroline’in Green Park Way’e varışı önemli bir dönüm noktasını işaret ediyor (Northolt Tüneli’nin batı bölümünün tamamlanması) ve tüm ekiplerimizin özverisinin ve becerisinin bir kanıtıdır. Bu yılın ilerleyen zamanlarında Emily ve Anne adlı iki TBM daha yolculuklarını tamamlayacak ve Old Oak Common ile West Ruislip arasındaki 8,4 millik Northolt tüneli tamamlanacak. HS2’nin daha iyi yolculuklar sağlayacak ve ekonomik büyümeyi artıracak kısmını teslim etmek için ekibimiz en yüksek verimlilikle çalışırken, kavşaklar, tünel yürüyüş yolları, havalandırma bacaları, başlıklar ve portallar üzerindeki çalışmalar hızla devam ediyor.” dedi.

İki batı TBM’si yolculuklarını tamamladığı için SCS JV, Northolt Tüneli’nin beş mil uzunluğundaki bölümünde, iki tünel deliği arasında uzanan 20 çapraz geçit inşa etmeye devam edecek. Çapraz geçitler, yolcuların acil durumlarda tünelin diğer tarafına geçmesini sağlayan bir güvenlik mekanizmasıdır. Ekip ayrıca, yüksek hızlı rayların döşeneceği düz yüzey olan tünel terslerini de kuracak ve tünel yürüyüş yollarını tamamlayacak.

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.