
Pescara-Rome demiryolu hattındaki iyileştirme çalışmalarının başlangıcı, Abruzzo Bölge Başkanı Marco Marsilio, Consorzio Eteria CEO’su Vincenzo Onorato, RFI CEO’su Aldo Isi ve projenin Hükümet Komiseri Vincenzo Macello’nun katıldığı resmi bir törenle yapıldı.

Rete Ferroviaria Italiana (İtalyan Demiryolu Ağı – FS Grubunun bir parçası) tarafından görevlendirilen proje, Interporto d’Abruzzo – Scafa bölümü boyunca demiryolunun ilk iki işlevsel lotunu kapsıyor ve toplam yaklaşık 559 milyon € yatırım gerektiriyor. Çalışmalar, Itinera’nın da üyesi olduğu Consorzio Eteria ve Salcef tarafından oluşturulan Geçici Şirketler Grubuna emanet edildi.
Proje Detayları
Lot 1, Interporto d’Abruzzo ve Manoppello arasındaki demiryolu hattının (yaklaşık 5 km) iki katına çıkarılmasını, yeni demiryolu setlerinin, beş viyadüğün, bir elektrik trafo merkezinin inşasını ve Manoppello istasyonunun yükseltilmesini içeriyor.
Lot 2, Manoppello – Scafa bölümünü (yaklaşık 8 km) kapsıyor ve yedi viyadüğün inşasını, A25 otoyolu ve Pescara nehrinin geçişi gibi kritik altyapı zorluklarının çözümünü ve Scafa ve Alanno istasyonlarının yeniden geliştirilmesini içeriyor.
Genel proje, Abruzzo, Roma ve Adriyatik koridoru arasındaki enine demiryolu bağlantısını geliştirmeyi, Roma ve Pescara arasındaki seyahat süresini mevcut 3,5 saatten yaklaşık 2 saate düşürmeyi, hattın kapasitesini saatte 4 trenden 10 trene çıkarmayı ve demir yoluyla yük taşımacılığının geliştirilmesini teşvik etmeyi amaçlıyor.
İlginizi Çekebilir
Konya Marangozlar Köprülü Kavşağı’nda Yenileme Çalışmaları Başladı
Sırbistan Juhor Rüzgar Enerjisi Santrali Projesi
Dünyanın En Büyük Demiryolu – Otoyol Hibrit Kablo Askılı Köprü Projesi