İnşaat Tedarik Dergisi

İnşaat – Yatırım – Proje – Ulaştırma – Mimarlık – Enerji – Maden – Şantiye

Ningbo-Zhoushan Otoyolu Çift Hatlı Faz II ve Jintang Denizaltı Tüneli İnşaatı Başladı

G92 Hangzhou Körfezi Çevre Yolu Ningbo Qijiashan-Zhoushan Jintang bölümü projesinin temel atma töreni, Zhejiang Eyaleti, Zhoushan Şehri, Dinghai Bölgesi’nde gerçekleştirildi. China Railway Group’un bir iştiraki olan China Railway Tunnel Bureau tarafından ortaklaşa inşa edilen, Çin’in en uzun deniz altı otoyol kalkan tüneli olan Jintang Denizaltı Tüneli’nin inşasına da aynı anda başlandı.

YouTube kanalımızı takibe alın…

https://www.youtube.com/@insaattedarikdergisi

Yongzhou Otoyolu çift hatlı projesinin ikinci etabı, Ningbo, Qijiashan Bulvarı’nda başlıyor ve Jintang Su Yolu’nun altından geçen bir denizaltı tüneliyle doğuya doğru devam ederek Zhoushan, Jintang Adası’ndaki Dapukou’ya ulaşıyor. Huachengsi Rezervuarı yakınlarında sona ererek Yongzhou Otoyolu çift hattının Jintang-Dasha bölümüne bağlanıyor. Ana hat yaklaşık 18 kilometre uzunluğunda olup, her iki yönde altı şeritli olup, tasarım hızı saatte 100 kilometre (deniz altı tünel bölümünde saatte 80 kilometre) olarak belirlenmiş.

Projenin tanımlayıcı özelliği olan Jintang Denizaltı Tüneli, yaklaşık 11,6 kilometre uzunluğunda. Şu anda Çin’in en uzun altı şeritli, iki yönlü denizaltı otoyol tüneli ve Çin’de inşa edilen en büyük ve en uzun kalkan tüneli. Tünel projesi üç bölüme ayrılmış. China Railway Tunnel Engineering Group tarafından üstlenilen TJ3, yaklaşık 5,84 kilometre uzunluğundaki tünelin sağ hat kalkan tünel bölümünün inşaatından sorumlu olan Zhoushan, Jintang Kasabasında bulunmakta. Makine Zhoushan’dan Ningbo’ya doğru ilerledikçe, inşaat yüksek su basıncı, şiddetli korozyon ve karmaşık deniz tabanı jeolojisi gibi dünya çapında zorluklarla karşılaşacak. Proje ekibi, olağanüstü büyük çap (15,7 metre dış çap), son derece yüksek su basıncı (maksimum 0,9 MPa), son derece derin gömme derinliği (maksimum örtü yaklaşık 57 metre, maksimum su derinliği yaklaşık 46 metre) ve son derece uzun tünel açma mesafesi (tek aşamada 5,8 kilometreden fazla kalkan tünel açma) ile ilgili temel teknik zorlukları tam olarak ele alacak. Ekip, projenin güvenli, yüksek kaliteli, yüzyıllık bir proje, denizde büyük ölçekli kalkan tünelciliği için bir mihenk taşı ve akıllı inşaat için bir gösteri projesi olması için çabalıyor.

Ningbo ve Zhoushan’ı birbirine bağlayan büyük bir altyapı projesi olan Ningbo-Zhoushan Otoyolu çift hatlı projesinin ikinci aşaması, “Zhejiang Eyaletinde Kapsamlı Ulaşım Geliştirme 14. Beş Yıllık Planı” kapsamında ve ülkenin modern otoyol ağını optimize etme çabalarında kilit bir proje. Proje tamamlandığında, mevcut Ningbo-Zhoushan Otoyolu ile “çift kanallı” bir yapı oluşturacak ve Ningbo-Zhoushan deniz koridorunun ulaşım kapasitesini, emniyet ve acil müdahale kabiliyetlerini önemli ölçüde artıracak, kara ve denizin koordineli gelişimini kolaylaştıracak ve Zhejiang’ın dünya standartlarında bir liman inşa etme, yüksek kaliteli deniz ekonomik gelişimini teşvik etme ve ortak refah için bir gösteri bölgesi oluşturma çabalarında hayati bir destekleyici rol oynayacak.

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.