İnşaat Tedarik Dergisi

İnşaat – Yatırım – Proje – Ulaştırma – Mimarlık – Enerji – Maden – Şantiye

Napoli – Bari Yüksek Hızlı Tren Projesi

Gelecekteki Napoli-Bari yüksek hızlı/yüksek kapasiteli demiryolunun ilk etabı şekilleniyor ve inşaatı RFI (FS Italiane Group) adına Webuild tarafından yürütülüyor. İlk iki kilometrelik hat Napoli-Cancello segmentine döşenirken, Casalnuovo tünelindeki çalışmalar tamamlanmaya yaklaşıyor. Bu tünel, yeraltı suyuyla etkileşime giren projeler için İtalya’da bir ilk olan yenilikçi ve sürdürülebilir bir hiperbarik teknik kullanılarak kazılıyor.

15,5 km’lik Naples-Cancello bölümü için ray döşeme çalışmaları Acerra istasyonunda başladı ve Cancello’ya doğru ilerleyecek ve yaz sonuna kadar tamamlanması bekleniyor. Son aşamada, yeni raylar büyük bir ulaşım merkezi haline gelmesi beklenen Naples-Afragola istasyonuna bağlanacak.

Bu, banliyö, bölgesel ve tarihi demir yolu ağları arasında yüksek hızlı sistemle daha sorunsuz bir entegrasyona olanak tanıyacak.

Bu bölümün etkinleştirilmesiyle, planlanan Centro Commerciale durağıyla birlikte Acerra ve Casalnuovo’daki yeni istasyonlar açılacak. 2026’nın başından itibaren bu eklemeler, Napoli metropol alanı genelindeki yüksek hızlı tren ağına erişimi büyük ölçüde iyileştirecek. Casoria, Casalnuovo, Afragola, Caivano ve Acerra gibi şehirler, bölgesel hatların Napoli-Afragola yüksek hızlı istasyonuyla entegrasyonu sayesinde daha iyi bağlantılardan yararlanacak.

Aynı zamanda, Napoli-Cancello bölümündeki Casalnuovo tünelinin inşası planlandığı gibi ilerliyor ve şu anda %60’tan fazlası tamamlandı. Yoğun nüfuslu bir bölgeden geçen tünelin yaklaşık 650 metresi, hiperbarik bir teknik kullanılarak 7/24 aralıksız olarak kazılıyor.

Avrupa’da bu tür projeler için nadiren kullanılan bu yöntem, zorlu koşullarda bile sürekli kazı yapılmasını sağlıyor.

Napoli-Bari yüksek hızlı demir yolu 145 km uzunluğunda olacak ve 9 tünel, 25 viyadük ve 16 yeni istasyon ve durak içerecek. Tamamlandığında, güney İtalya için önemli bir hareketlilik altyapısı haline gelecek ve Napoli ile Bari arasındaki seyahat süresini yaklaşık dört saatten sadece iki saate indirecek. Bu, Campania, Apulia ve orta ve kuzey İtalya’nın geri kalanı arasındaki bağlantıları önemli ölçüde iyileştirecek.

Webuild, bu rotanın dört bölümünde inşaata katılıyor: Napoli-Cancello, Apice-Hirpinia, Hirpinia-Orsara ve Orsara-Bovino. Bu projeler, Grubun güney İtalya ve adalar genelinde geliştirdiği 19 büyük girişimin bir parçası ve 300 km’den fazla yeni yüksek hızlı/yüksek kapasiteli demir yolu da buna dahil. Bu işi yürütmek için Grup, şu anda hem doğrudan hem de yükleniciler aracılığıyla güney İtalya genelinde 8.100’den fazla kişiyi istihdam ediyor ve inşaat başladığından beri tedarik zincirinde 5.400 şirketle iş birliği yaptı.

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.