
Çekya Demiryolları İdaresi, Kořenice-Bečváry Yüksek Hızlı Tren hattı için yeni bir aktarma terminali tasarımı için düzenlenen mimari ve kentsel planlama yarışmasının sonuçlarını bugün açıkladı. Kazanan konsept, mimar Pavel Fajfr liderliğindeki Çek Boele stüdyosu tarafından tasarlandı. Jüri, ulaşım çözümünden ve Kořenice, Pučery ve Bečváry köyleri arasındaki manzaraya hassas entegrasyonundan etkilendi.

Tasarım, şehir planlaması, mimari, ulaşım ve peyzaj açısından yarışmanın gerekliliklerini eksiksiz bir şekilde karşılarken, işlevsellik, teknik uygulanabilirlik ve ekonomik verimlilik arasındaki dengeli oranı nedeniyle de ödüle layık görüldü.
Çekya Demiryolu İdaresi Genel Müdürü Jiří Svoboda “Mimarlık yarışmaları, kalıcı değere sahip bir kalite getiriyor. Açık seçilme biçiminin, 21. yüzyıl ulaşımının ihtiyaçlarına özenle yanıt veren ve aynı zamanda çevresine doğal bir şekilde uyum sağlayan bir tasarıma yol açmasından mutluluk duyuyorum. Bu sayede terminal sadece bir ulaşım noktası değil, aynı zamanda tüm bölge için yeni bir ivme kazandıracak” diyor
Çekya Demiryolu İdaresi Yüksek Hızlı Tren Hattı İnşaatı İdaresi Müdürü Jakub Bazgier “Terminal, Prag’dan Brno’ya giden yüksek hızlı tren hattı üzerinde, özellikle Poříčany ile Světlá nad Sázavou arasındaki bölümde inşa edilecek. Konumu sayesinde yüksek hızlı ve bölgesel ulaşım arasında önemli bir aktarma noktası haline gelecek ve Kolín ile Kutnohorsk bölgelerinin başkent ve ülkenin diğer bölgeleriyle bağlantısını iyileştirecek” diye açıklıyor.

Mimari açıdan özgün bir yapıya sahip olan teraslı yapı, otobüs terminaline doğrudan bağlanacak ve platformlara iki alt geçitle bağlanacak. Trafik düzeni açık ve net bir şekilde düzenlenecek; alanın kuzeydoğu tarafında otobüs durakları, güneybatı tarafında ise 280 araç kapasiteli bir P+R otoparkı bulunacak. Tasarım ayrıca bisikletliler ve yayalar için yeterli olanaklar da içeriyor.
Trafik modeline göre, yüksek hızlı hat terminali, ağırlıklı olarak Prag yönüne olmak üzere günde 3.900 yolcuya kadar hizmet verecek. Bu yolcuların 1.500’ü bağlantı sağlayan konvansiyonel demir yoluna, yaklaşık 2.150’si ise otobüslere aktarma yapacak.
İlginizi Çekebilir
Özbekistan’da 10 Milyar Dolarlık Gaz – Kimya Kompleksi İnşa Edilecek
Andritz, Teksas’ta Şebeke İstikrarını Güçlendirmek İçin Senkron Kondansatör Tesisleri İnşa Edecek
Liebherr, Donore Konut Projesi’ne 440 HC-L Bomlu Vinç Teslimatını Gerçekleştirdi