İnşaat Tedarik Dergisi

İnşaat – Yatırım – Proje – Ulaştırma – Mimarlık – Enerji – Maden – Şantiye

Dünyanın En Uzun Sualtı Otoyol Tüneli “Haitai Yangtze Nehri Tüneli” Projesi

Yangtze Nehri’nin ağzında, Haimen, Nantong’da dünyanın en uzun su altı otoyol tünelinde kazısı başladı. Maksimum kazı çapı 16,64 metre olan devasa “Jianghai” tünel açma makinesi (TBM), Haitai Yangtze Nehri Tüneli’nde çalışmaya başlamak üzere suya indirildi.

Haitai Yangtze Nehri Tüneli, Jiangsu Eyaletindeki Yangtze Nehri ağzını kaplıyor ve kuzeyde Nantong’daki Haimen Bölgesini güneyde Suzhou’daki Taicang Şehri ile bağlıyor. Tüm güzergah 39,07 kilometre uzunluğunda ve saatte 100 kilometre hız sınırına sahip altı şeritli bir otoyol olarak tasarlandı. CRCC (China Railway Construction Corporation), kendi geliştirdiği “Jianghai” TBM’yi kullanarak kazılacak olan 9.315 metrelik kalkan tünel bölümünden sorumlu yüklenici oldu.

Proje, Yangtze Nehri’nin altındaki karmaşık jeolojik koşullar nedeniyle önemli zorluklarla karşı karşıya. “Jianghai” TBM’nin son derece uzun tek yönlü bir kazı yapması gerekecek. İnşaat, özellikle nehrin ve setlerinin altından geçerken, çökmenin sıkı bir şekilde kontrol edilmesi gerektiğinden zorlu bir şantiye olacak. Nehir yatağının jeolojik araştırmaları sınırlı oldu ve birçok bilinmeyen değişken çıktı.

Bu zorlukların üstesinden gelmek için mühendisler TBM’yi çeşitli yenilikçi özelliklerle geliştirdiler. Kesici başlığın açılma oranını artırdılar ve çamur birikmesini önlemek için yüksek basınçlı yıkama sistemleri ve erken uyarı mekanizmaları kurdular. Makine, operatörlerin basınçlı odalara girmeden kesici başlığı izlemesine olanak tanıyan geri çekilebilir kameralarla donatıldı, bu da riskleri etkili bir şekilde azaltarak verimliliği artıracak. Ayrıca verimliliği artırmak için çift bulamaç enjeksiyonuna sahip. Tünel segmentlerinin birleşim yerlerindeki DDCI teknolojileri, yumuşak toprak ortamlarında tünelin yapısal performansını iyileştirmek için kullanılır.

Tünel, Yangtze Nehri Deltası içerisinde bölgesel entegrasyonun ve Yangtze Nehri Ekonomik Kuşağı’nın yüksek kaliteli gelişiminin teşvik edilmesinde önemli bir rol oynayacak.

CRCC’nin Küresel Rolü

Çin Demiryolları Bakanlığı bünyesindeki CRCC, dünya çapında birçok büyük ölçekli altyapı projesinde yer alıyor. Bu projeler arasında demiryolu hatları, köprüler ve tüneller bulunuyor. Jianghai TBM’nin hizmete girmesi, CRCC’nin mühendislik alanındaki başarısını bir kez daha kanıtlıyor.

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.