İnşaat Tedarik Dergisi

İnşaat – Yatırım – Proje – Ulaştırma – Mimarlık – Enerji – Maden – Şantiye

Avusturya Kaprun Hidroelektrik Santrali Basınç Tüneli Projesi

Avusturya’daki 370 milyon avroluk Kaprun 2029 hidroelektrik santrali modernizasyon projesinin önemli bir bileşeni olan 5,6 km uzunluğundaki basınçlı tünelin kazısına Avusturya Elektrik Dağıtım Şirketi Verbund tarafından başlandı.

Wasserfallboden rezervuarından vadideki tesise kadar istikrarlı bir su temini sağlayarak, bu tünelin Kaprun-Hauptstufe enerji santralinde uzun vadeli enerji üretimini desteklemesi planlanıyor.

Bunun ardından 18 Şubat 2025 tarihinde tünel açma makinesinin faaliyete geçmesiyle projede bir dönüm noktasına ulaşıldı.

Daha önce Limberg II ve Limberg III projelerinde kullanılan tünel açma makinesi, bu aşamada inşaatın daha da geliştirilmesi için modifiye edildi. Makine, 6,90 metre çapında 100 tonluk bir kesici kafadan ve her biri 43 cm uzunluğunda ve 130 kg ağırlığında 42 adet kesici silindirden oluşuyor.

1.200 ton ağırlığındaki sistemin tamamı 190 metrelik bir alanı kapsıyor ve bileşenleri 90 ayrı sevkiyatla teslim edilerek sekiz hafta süren bir yeraltı mağarasında montajı gerçekleştirildi.

Verbund Hidroelektrik Santrali Genel Müdürü Michael Amerer‘e göre: “İkinci Dünya Savaşı’ndan sonra Avusturya’nın yeniden inşası için Kaprun kahramanlarının izlediği yolda ilerlemeye devam ediyoruz. Bugün, yeni basınç tünelinin ilk metrelerini sürdük, Verbund için önemli bir an. Bu basınç tüneli, 2029’a kadar tüm santrali en son teknolojiye yükseltecek olan projemizin merkezinde yer alıyor, böylece gelecekte tüm Avusturya’ya yeşil elektrik ve hidroelektrik santralinden verimli esneklik sağlamaya devam edebileceğiz.” dedi.

Verbund Proje Yöneticisi Maria Leo: “Hazırlık çalışmalarının bu kadar iyi gittiği ve şimdi başlıyor olmasından memnunuz. İlerleme için jeolojik koşullar iyi biliniyor ve tünel açma makinesi ve ekip, önceki projelerden dağlarımıza aşina. Çalışmaların neredeyse tamamı yer altında gerçekleştirilecek. Bu, inşaat çalışmalarının etkisinin en aza indirildiği anlamına geliyor” dedi.

Bu makinenin günlük kazı ilerlemesi 15 m olup, bir yıl içerisinde yeni denge tankına ulaşması öngörülüyor.

Tamamlanan tünelde %0,50 eğim ve 6,9 ​​m kazı çapı düşünüldüğünden, kazı işleminin kolaylaştırılması amacıyla tünel içerisine raylı sistem yerleştirilecek.

Yaklaşık 200.000 m³ kazı malzemesi, konveyör bantlar aracılığıyla kesici kafadan Limberg vana odasındaki bir aktarma istasyonuna taşınacak ve ardından mevcut tünel altyapısı aracılığıyla belirlenmiş bir bertaraf sahasına taşınacak.

Headrace tünelinin tamamlanması için planlanan tarih 2027 yılı sonudur.

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.