İnşaat Tedarik Dergisi

İnşaat – Yatırım – Proje – Ulaştırma – Mimarlık – Enerji – Maden – Şantiye

Dünyanın En Büyük Demiryolu – Otoyol Hibrit Kablo Askılı Köprü Projesi

Çin Ningbo-Zhoushan Demiryolu için hayati önem taşıyan ve CRCC tarafından inşa edilen Taoyaomen demiryolu-otoyol çift kullanımlı köprüsünün 6. ana ayağının temelinin atılmasıyla birlikte köprünün ana kule inşaatı da başladı.

Ana köprü toplamda 1.066 metre uzunluğunda olup, ana açıklığı 666 metredir ve bu, bir demiryolu-otoyol kombine hibrit kirişli kablo destekli köprünün en geniş açıklığı için yeni bir dünya rekoru kırmakta. Ayrıca, dünyada türünün ilk örneği olan yenilikçi üç kutulu ayrılmış hibrit kiriş tasarımına sahip. İnşaat, karmaşık teknikler ve önemli yönetim engelleri de dahil olmak üzere çok sayıda zorlukla karşı karşıya. Bu projeden öğrenilen dersler, dünya çapında benzer köprü projeleri için değerli içgörüler sunacak.

Mevcut Taoyaomen Köprüsü’nün bitişiğinde bulunan inşaat ekibi, mevcut köprünün devam eden operasyonlarını aksatmamak için büyük özen gösterdi. Ayrıntılı inşaat planları oluşturmak için birden fazla uzman atölyesi düzenlendi. Büyük hacimli beton dökümünün kalitesini garantilemek için proje ekibi, son teknoloji ürünü, kendi geliştirdiği sıcaklık kontrol ekipmanını ve büyük hacimli beton için akıllı bir izleme sistemini tanıttı. Bu sistem, gelen suyun sıcaklığını ve soğutma akışını otomatik olarak yöneterek temelin her zaman optimum termal durumda kalmasını sağlar.

Yaklaşık 77 kilometre uzunluğunda ve 250 km/saat tasarım hızına sahip Ningbo-Zhoushan Demiryolu, Zhejiang eyaletindeki “Bir Saatlik Trafik Dairesi”nin ayrılmaz bir parçası. Bu proje, Yangtze Nehri Deltası bölgesindeki demiryolu ağını tamamlayacak ve demiryolu erişimi olmayan son ilçe düzeyindeki şehri birbirine bağlayacak. Ningbo ve Zhoushan’ın entegrasyonunu artırmak ve Yangtze Nehri Ekonomik Kuşağı’na bağlantılarını hızlandırmak stratejik olarak önemli.

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.