
Ottoplatz’daki LVR binası bir zamanlar Rheinland Landscape Association (Landschaftsverband Rheinland, LVR) çalışanlarına kapılarını açmış ve yirmi yıldan fazla bir süre idari bir mekan olarak hizmet vermişti. Şimdi ise Köln-Deutz’un kalbinde LVR için yeni bir idari bina inşa ediliyor. 69,5 metre yüksekliğinde ve 18 katlı olacak proje, 7 bin 357 metrekarelik bir alanı kaplayacak. Ancak yeni binanın göğe yükselebilmesi için öncelikle derin bir kazı yapılması gerekiyordu ve işte tam bu noktada BAUER Spezialtiefbau GmbH devreye giriyor. Şirkete 8 metre derinliğinde bir kazı çukuru oluşturma görevi verildi. Bu görev yalnızca teknik bilgi değil, aynı zamanda en üst düzeyde hassasiyet ve birden fazla meslek dalının koordinasyonunu da gerektiriyordu. Özel temel mühendislik çalışmalarının 2026 yılı başında tamamlanması bekleniyor. LVR Evi’nin genel tamamlanmasının ise 2028 yılı için planlandığı belirtiliyor.

Güçlü Temel
Bauer Spezialtiefbau proje yöneticisi Moritz Hahn: “Yeni LVR binası için kazı çukurunun oluşturulması çeşitli özel inşaat mühendisliği teknikleri gerektiriyor” diyor. Kuzeyde, kazı çukurunun güvenliğini sağlamak için ahşap ve püskürtme beton dolgulu gevşek kazıklı duvar, batıda ise kesen delme kazıklı duvar inşa edildi. Doğu ve güneydeki duvarlar, daha sonra yapılacak daha derin kazı çukuru tabanı için jet grout gövdeleriyle desteklenen eski yer altı otoparkının mevcut duvarlarını kullanıyor.
Yer Altı Otopark Tavanında Kazık Duvar
İnşaat mühendisliği projesinin en önemli noktalarından biri, yeraltı otoparkının destekli tavanlarına doğrudan kesant fore kazık duvarının inşa edilmesidir. Ağır sondaj kuleleri, 1.000 adet ağır hizmet tipi destekle sabitlenmiş bir tavan yapısı üzerinde çalışıyor. Bu konstrüksiyona, batı kesimindeki payandaları güçlendiren, 30 metreye kadar uzunlukta boru sertleştiriciler de eklendi. İnşaat mühendisliği çalışmalarının yanı sıra büyük çaplı bir su tahliye sistemi de kuruldu. Ren Nehri’ne doğru 500 metre uzunluğunda bir saptırma, çıkarılan yeraltı suyunun uzaklaştırılmasını sağlıyor ve bu da lojistik açıdan büyük bir zorluk teşkil ediyor.

Tonlarca Ağırlıktaki Makineler, Dar Alanlar
Bauer Spezialtiefbau ekibi, inşaatın başladığı günden bu yana zorlu koşullar altında çalışmalarını sürdürüyor. Moritz Hahn: “Birkaç ton ağırlığındaki birkaç makine destekli yeraltı garaj tavanlarında çalıştığında, en üst düzeyde hassasiyet gerekir. Burada hiçbir hata yapılamaz” diye açıklıyor. LVR yeni inşaat projesinin şantiyesinde, Kelly delme yöntemiyle 880 mm çapa kadar kazık üreten BAUER BG 24 H’den, dar alanlarda zemin ankrajları çakan KLEMM KR 806 ve KR 401 delme kulelerine, titreşimli çalışmalarda kullanılan RTG Rammtechnik GmbH’ye ait RG 16 T’ye kadar etkileyici bir dizi güçlü makine kullanılıyor.
Ancak zorlukların kaynağı yalnızca teknoloji değil; saha koşulları da her şeyin uzmanlarından yapılmasını gerektiriyor. Çalışmalar son derece sıkışık koşullarda, beş meslek grubunun paralel olarak çalışmasıyla gerçekleşiyor. Mevcut bir duvar istinat duvarı olarak kullanılarak, bağlama ve ankrajlama ile sabitlenirken, yer altına ise saatte 4.000 m³’e kadar su akışı sağlayan devasa bir su drenaj sistemi yerleştirilerek şantiye alanı kuru tutuluyor.

Baştan Sona Dijital
Bu büyüklükteki bir inşaat projesinde her milimetrenin önemi var ve son teknoloji dijital araçlar sayesinde tüm süreçler verimli bir şekilde yönetilebiliyor. Planlama aşamasında, destek planının 3 boyutlu modellemesi önemli bir rol oynadı. Geometrik bağımlılıkların hassas bir şekilde analiz edilmesini ve sondaj kulelerinin, ankrajların ve kafes yapılarının optimum yerleşiminin belirlenmesini mümkün kıldı. Böylece daha sonra gecikmelere yol açabilecek çarpışmalar önceden önlenmiş oldu.
Veri Odaklı Hassas Proje
İnşaat sırasında ilave akıllı çözümlerle sorunsuz bir süreç sağlanır. Dijital inşaat günlüğü, çalışmaların ilerleyişini belgelendirirken, saha verisi uygulaması ise hassas sondaj raporlarının oluşturulmasını destekliyor. Dijital performans raporlaması aynı zamanda tüm iç süreçlerin eksiksiz bir şekilde kayıt altına alınmasını sağlar. Moritz Hahn: “Dijital araçlar karmaşık projeleri verimli bir şekilde yönetmemize yardımcı oluyor. 3B modellemeden dijital inşaat kayıtlarına kadar tüm zorlukların üstesinden gelmemizi sağlıyorlar.” diyor. Karmaşık bir inşaat sahasını, hiçbir şeyin şansa bırakılmadığı, veri tabanlı hassas bir projeye dönüştürüyor.
İlginizi Çekebilir
Suriye – Suudi Yatırım Forumu: 46 Anlaşma, 6 Milyar Dolar Değerinde İş Birliği
Kırgızistan’daki 1.900 MW Kapasiteli Güneş Enerjisi Santrali Issık Göl’de İnşa Edilecek
Kořenice-Bečváry Yüksek Hızlı Tren Hattı Terminal Tasarım Yarışması