
Çapı 13 metreden fazla olan kesici kafaya sahip olan ve Salerno’ya ulaşan TBM (Tünel Açma Makinesi), toplam 10 Megawatt güç üreten 18 motorla donatılmış olup 7/24 çalışacak.
Paris’ten getirilen ve aynı hat üzerinde tünel kazmak üzere yola çıkan ilk TBM, şirketin inovasyona ve döngüsel ekonomiye olan inancı doğrultusunda Webuild’in Terni tesisinde yenilendi.
Webuild, dünya çapında yaklaşık 60 TBM ile yeraltı kazısında dünya lideri; bunların 40’ı İtalya’da, 30’u ise Güney’de bulunmakta.

Salerno, 30 Eylül 2024 – Salerno Limanı, Salerno-Reggio Calabria yüksek hızlı demir yolu hattı üzerindeki Lot 1A (Battipaglia-Romagnano) güzergahında planlanan tünellerin kazısı için belirlenen dört TBM’den ilkinin gelişini kutladı. Çalışmalar, RFI (Gruppo FS Italiane) adına Webuild başkanlığındaki Xenia konsorsiyumu tarafından yürütülüyor.
Gemiyle Salerno’ya vardıktan sonra TBM, iki ila üç ay sürecek montaj için ikincil bir yere taşınacak. Makine daha sonra, Campagna ve Contursi Terme (SA) belediyeleri arasında bulunan Saginara tünelinin 3 kilometrelik kısmını kazmak için kullanılacak ve haftada yedi gün, günde 24 saat kesintisiz çalışacak. Makineyi çalıştırmak ve bakımını yapmak için 100’den fazla uzmanlaşmış personel istihdam edilecek.
130 metre uzunluğunda ve yaklaşık 4.000 ton ağırlığında olan TBM, toplam 10 Megawatt güç üreten 18 motorla donatılmış. Çapı 13,46 metre olan bir kesici kafaya sahip olan bu TBM, şu anda faaliyette olanlar, monte edilenler, sipariş edilenler ve devam eden çeşitli projeler için bekleyen siparişler dahil olmak üzere toplamda yaklaşık 60 TBM’lik bir filoya sahip olan dünyanın önde gelen yeraltı kazı grubu Webuild tarafından İtalya veya Avrupa’da kullanılan en büyük TBM’dir.

Salerno’ya gelen devasa ‘köstebeğin’ ardından, önümüzdeki birkaç ay içinde NRRP tarafından finanse edilen demiryolu hattı inşaat sahasında çalışmaların ciddi şekilde başlamasını sağlayacak üç TBM daha gelecek.
Gelmesi beklenen TBM’lerden biri, Fransa’nın başkentindeki Grand Paris Express’in inşaat sahalarından geliyor ve Webuild’in Terni’deki yenilikçi tesisinde doğrudan ‘yenilenen’ ilk makine. Terni, TBM’leri ve diğer makineleri yeniden üretme konusunda uzmanlaşmış yeni bir endüstriyel merkez. Webuild, 2024’te kurulan yeni yan kuruluşu WEM (Webuild Equipment & Machinery) aracılığıyla hem İtalya’da hem de dünya çapında endüstrinin tedarik zincirlerinde dairesel ekonomiyi teşvik etmek amacıyla sivil, altyapı ve deniz kullanımı için TBM’leri ve MSV’leri (Çoklu Hizmet Araçları) yeniden üreten ilk genel müteahhit. Grubun amacı, son derece yenilikçi makinelerin hizmet ömrünü uzatmak.
İtalya’da, grubun devam eden projeleri için şu anda yaklaşık 40 TBM ayrılmış durumda ve bunlardan 30’u Webuild’in 300 kilometreden fazla yeni yüksek hızlı, yüksek kapasiteli demir yolu hattının inşasını içeren 19 projede yer aldığı ülkenin Güney bölgesinde. Bu projeler halihazırda doğrudan çalışanlar ve alt yükleniciler dahil olmak üzere yaklaşık 6.800 çalışanı istihdam ediyor ve çalışmalar başladığından beri tedarik zincirinde yaklaşık 4.300 şirket yer alıyor.

Webuild (konsorsiyum lideri), Pizzarotti, Ghella ve Tunnel Pro’dan oluşan Xenia Konsorsiyumu’na verilen Lot 1A kapsamındaki çalışmalar, yeni Salerno-Reggio Calabria yüksek hızlı demir yolu hattını inşa etme projesinin ayrılmaz bir parçası. Güzergah, Battipaglia ve Romagnano kasabaları arasında 35 kilometrelik yeni bir hattın yönetici tasarımını ve inşasını içerir ve trenlerin saatte 300 kilometreye kadar hızlarda seyahat etmesini sağlar. Proje toplamda 20 tünel (bunlardan sekizinin dört TBM kullanılarak kazılması planlanıyor) ve 19 viyadük inşasını, ayrıca yeni hattın Battipaglia’dan Metaponto ve Potenza’ya doğru uzanan mevcut hatla birbirine bağlanmasını sağlamak için Romagnano’da planlanan bir kavşağı içerir.
Yeni Salerno-Reggio Calabria HS hattının 1A Lotu, ülkenin sürdürülebilir hareketliliğini geliştirmeyi amaçlayan stratejik projelerden biri. Bu proje, enerji geçişini desteklemeyi de kapsayacak şekilde İtalya’nın kuzeyi ve güneyini bir araya getirmeye, daha uzak bölgelerinin kalkınmasını ve büyümesini desteklemeye ve ülkeye yeni bir rekabet avantajı sağlayarak Avrupa’nın geri kalanıyla giderek daha fazla bağlantı kurmasını sağlayacaktır.
İlginizi Çekebilir
ASUNIM, Afrika’da Yeni bir Depolamalı GES Projesine İmza Atıyor
Türk Vatandaşları Kazakistan’da 90 Güne Kadar Vizesiz Kalabilecek
Azerbaycan, Kazakistan’da Uluslararası Tıp ve Sağlık Kompleksi İnşa Edecek