
PORR Yapı SRL, Romanya başkentindeki tramvay ağının modernizasyonunda öncü bir rol oynuyor. Bükreş Belediyesi adına 40 numaralı tramvay hattının raylarının merkezi bir bölümünü modernize ediyor. Proje 33 ayda tamamlanacak; sözleşmenin değeri yaklaşık 150 milyon Avro (716 milyon RON).

Verimli bir tramvay ağı, sürdürülebilir bir toplu taşıma sisteminin omurgasıdır ve Bükreş’te 40 numaralı tramvay merkezi bir rol oynar. Kırk yılı aşkın bir süre sonra, raylar eskimeye başlıyor. Bu amaçla, PORR toplam 18 kilometrelik ray altyapısının kapsamlı modernizasyonu için sözleşmeyi imzaladı.
PORR CEO’su Karl-Heinz Strauss, “Sürdürülebilir hareketlilik yüksek performanslı altyapıyla başlar. Bu tramvay hattını yenileyerek ve modernize ederek, büyüyen bir şehri hareket halinde tutabilecek bir toplu taşıma ağının güvence altına alınmasında rolümüzü oynuyoruz. Bununla, çevre dostu ve sürdürülebilir ulaşım gelişimini sağlıyoruz” dedi. PORR, bu projeyle altyapı geliştirme konusundaki uzmanlığını bir kez daha vurguluyor ve Romanya pazarındaki mükemmel itibarını pekiştiriyor.
Proje, daha büyük bir modernizasyon programının bir parçası. Bükreş’te toplamda yaklaşık 50 km’lik ray altyapısı tamamen değiştirilecek. Amaç, Romanya başkentindeki trafik akışını optimize etmek ve altyapıyı son teknoloji tramvaylar için hazırlamak.
64 Platform ve Beş Trafo Merkezi
PORR, 18 km uzunluğundaki alt yapı, üst yapı ve noktalar dahil olmak üzere kendi bölümündeki çift hatları modernize edecek. İnşaat alanı, Theodor Pallady, 1 Decembrie 1918, Basarabia ve Calea Călărașilor boyunca uzanan güzergahların yanı sıra Titan kompleksinin etrafındaki bağlantı yolu da dahil olmak üzere Corneliu Coposu bölümünü içeriyor. Ayrıca, 64 platform inşa edilecek, havai hat ağı ve DC kabloları değiştirilecek ve tramvay ağına güç sağlamak için beş alt istasyon modernize edilecek. Proje toplam 33 ay sürecek.
Bu, Romanya’da PORR için ilk sözleşme değil. Şirket deneyimini birçok şehirde uyguluyor. Buna ülkenin batısındaki Timisoara ve Resita gibi yerlerdeki tramvay hatlarının yenilenmesi de dahil.
Ancak Bükreş’teki 40 numaralı tramvay hattının yenilenmesi belirli zorluklarla geliyor. Çalışma başkentin en büyük bulvarlarında gerçekleştirilecek; insanların günlük işe gidiş gelişlerindeki aksamaları en aza indirmek için kapsamlı bir trafik yönetim planıyla birlikte yapılması gerekiyor. Buna, bir kısmının taşınması, değiştirilmesi veya ek koruma sağlanması gereken yoğun tedarik altyapısı da ekleniyor. Ve son olarak, çevredeki binaların durumu da önemli bir zorluk teşkil ediyor. Çalışma başlamadan önce, sağlamlıklarını ve güvenliklerini sağlamak için çevredeki yapıların ayrıntılı bir değerlendirmesi ve kapsamlı dokümantasyonu başlatılıyor.
İlginizi Çekebilir
Suriye – Suudi Yatırım Forumu: 46 Anlaşma, 6 Milyar Dolar Değerinde İş Birliği
Sarp Yamaçlara Çelik Zırh
Kırgızistan’daki 1.900 MW Kapasiteli Güneş Enerjisi Santrali Issık Göl’de İnşa Edilecek