İnşaat Tedarik Dergisi

İnşaat – Yatırım – Proje – Ulaştırma – Mimarlık – Enerji – Maden – Şantiye

Uganda’daki Malaba-Kampala Demiryolu Projesi

Uganda’nın yanı sıra Doğu Afrika için de stratejik öneme sahip olan, Doğu Hattı Demiryolu’nun temel atma töreni 21 Kasım’da Tororo’da, Uganda Cumhurbaşkanı Yoweri Museveni, Uganda Ulaştırma Bakanı Katumba Wamala, T.C. Kampala Büyükelçisi Mehmet Fatih Ak ile Yapı Merkezi İnşaat Yönetim Kurulu Başkan Vekili Dr. Erdem Arıoğlu ve Yapı Merkezi İnşaat Genel Müdürü Mustafa Kopuz’un katıldığı törenle gerçekleşti.

Törende konuşan Yapı Merkezi İnşaat Yönetim Kurulu Başkan Vekili Dr. Erdem Arıoğlu: “Burada yalnızca bu ikonik projenin lansmanını yapmak için değil, aynı zamanda ulusları birbirine bağlayacak, ekonomik büyümeyi teşvik edecek ve ülkelerimiz arasındaki bağları güçlendirecek dönüşüm niteliğindeki bir projeyi kutlamak için toplandık. Yapı Merkezi olarak, demir yolu inşaatındaki 50 yılı aşkın deneyimimizi bu projeye katmaktan son derece gururluyuz. Burada yaptığımız çalışmalar, Afrika’nın Tanzanya’dan Cezayir’e, Etiyopya’dan Senegal’e kadar birçok ülkesinde kurduğumuz güçlü temeller üzerine inşa edilmektedir ve bu mirası Uganda’da devam ettirmekten büyük heyecan duyuyoruz.” dedi.

14 Gün Süren Seyahat Süresi 24 Saate İnecek

Uganda Cumhurbaşkanı Yoweri Museveni “Eğer şehir içinde daha fazla demir yolu taşımacılığı olursa, şehir merkezine araba ile gelen insan sayısı azalacaktır. Bu da şehri rahatlatmaya yardımcı olacaktır. Hâlihazırda hizmette olan tren, çok sayıda insan tarafından kullanılmaktadır. Halihazırdaki trenle 14 gün süren seyahat süresi Yapı Merkezi’nin yapacağı hat sayesinde 24 saate inecek. Gecikmeler çözüldükçe, ticaret yapma maliyetleri de azalacaktır.” dedi.

Proje Bedeli Yaklaşık 3 Milyar Dolar Değerinde

Uganda’yı Kenya’ya bağlayacak ve Doğu Afrika için stratejik bir öneme sahip olan bu proje Türk müteahhitlerinin yurtdışında tek başına imzaladığı en büyük projelerden biri. 273 kilometre uzunluğunda olacak hattın tasarım hızı 120 km/s olarak belirlenmiş olup, projede 2 büyük istasyon, 4 orta istasyon, 1 marshalling yard ve 3 yük terminali yer alacak. Doğu Hattı Demiryolu Projesi, Avrupa ve Amerikan standartlarına uygun, tamamen elektrifikasyonu yapılmış standart açıklıklı demiryolunun tasarımını, inşasını ve raylı taşıtların teminini kapsıyor. Yaklaşık 3 milyar dolar değerinde, zaman zaman zor coğrafyalardan geçen projede 2,1 kilometre tünel ve 2,3 kilometre viyadük bulunmakta. Projenin içinde 552 metre uzunluğunda ve eğik askılı sistemle inşa edilecek Jinja Köprüsü de yer alacak ve estetik özellikleri ile hem Proje’nin hem de Uganda’nın bir simgesi olacak.

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.