İnşaat Tedarik Dergisi

İnşaat – Yatırım – Proje – Ulaştırma – Mimarlık – Enerji – Maden – Şantiye

Mersin Limanı Genişleme Projesi “Faz – II”

Akfen Holding ve PSA International ortaklığında kurulan Türkiye’nin en büyük limanlarından olan 2,1 milyon TEU konteyner ve 10 milyon tonun üzerinde konvansiyonel yük kapasiteye sahip Mersin Uluslararası Liman İşletmeciliği A.Ş. (MIP)’nin Faz – II genişleme projesi kapsamında yapılacak olan kapasitenin artırılması, sahanın genişlemesi ve bu doğrultuda global çapta en büyük liman olma yolunda emin adımlarla ilerleyen MIP’de ana yüklenici olan Doğuş İnşaat ve Ticaret A.Ş. ile Kontrolmatik Teknoloji Enerji arasında vergiler hariç 15.000.000 Dolar tutarında yapım sözleşmesi 20.05.2024 tarihi itibariyle imzalandı.

Mersin International Port Hakkında

Akfen Holding ve PSA International ortaklığında kurulan Mersin Uluslararası Liman İşletmeciliği A.Ş. (MIP) 11 Mayıs 2007 tarihinde T.C.D.D. Mersin Liman İşletmesini 36 yıl süreyle devralmıştır.

2017 yılında hissedarları arasına Avustralyalı Fon Şirketi IFM’in katıldığı Mersin Uluslararası Limanı (MIP), Ankara, Gaziantep, Kayseri, Kahramanmaraş, Konya gibi Türkiye’nin sanayileşmiş kentleri ile Suriye, Irak ve Bağımsız Devletler Topluluğu ülkeleri gibi sınır komşusu olan ülkelere, demiryolu ve karayoluyla bağlıdır. Orta Doğu ve Karadeniz’le olan aktarma ve hinterlant bağlantılarıyla, Akdeniz Bölgesindeki ana konteyner limanlarından biridir.

Geniş hinterlandı, kolay ulaşım imkânları ve yetişmiş insan kaynaklarıyla Türkiye’nin ihracat & ithalat hacminin önemli bir kısmını karşılamaktadır. MIP, yıllık elleçlenen toplam konteyner yük miktarıyla ve mevcut geri sahasıyla Türkiye’nin en büyük limanıdır.

Mersin Uluslararası Limanı (MIP); coğrafi konumu, kapasitesi, geniş hinterlandının yanı sıra yurtiçi ve yurtdışına olan çok modlu bağlantı kolaylığının sağladığı avantajlarla, yalnız Türkiye’nin değil aynı zamanda Doğu Akdeniz’in de lider limanlarından biridir.

Mersin Uluslararası Limanı (MIP), serbest bölgesi, demiryolu ulaşımı, bölgedeki güçlü tır filosu, 69 km. mesafedeki Adana Şakirpaşa Havalimanı, geçmişten gelen lojistik kültürü ve bu yönde gelişmiş insan kaynakları yapısıyla, lojistik faaliyetler için bütün imkânlara sahiptir.

Hinterland Bağlantıları

Mersin Uluslararası Limanı (MIP) İç Anadolu, Akdeniz, Doğu ve Güneydoğu Anadolu Bölgelerinin ithalat ve ihracat kapısıdır. Orta Doğu Ülkelerinin transit merkezi de olan MIP, yurt içine ve Orta Doğu Ülkelerine kara, hava ve demiryolları ile bağlanmıştır.

Limandaki zengin imkânlar sayesinde, her türlü kargo çeşitlerine; konteyner, genel kargo, proje kargo, Ro-Ro, kuru dökme yük ve sıvı dökme yük, yolcu, gemiden konteynere direkt dökme yük hizmetleri verilmektedir. MIP, tüm liman hizmetlerini aynı sahada verebilen Türkiye’deki çok amaçlı en büyük limandır. 21 adet rıhtım bulunan limanda, büyüklüğüne göre aynı anda 30’a yakın gemiye yükleme – boşaltma hizmeti verilebilmektedir. Yılda 30 milyon tonun üzerinde yük elleçlenmektedir.

Liman Sahası

Toplam Liman Sahası     124 Hektar

Toplam Rıhtım  21

Max. Derinlik     15,8 m

Dizayn Kapasitesi           2.600.000 Teu / Yıl

Genel Kargo Elleçleme Kapasitesi            1.000.000 Ton / Yıl

Dökme Katı Yük Elleçleme Kapasitesi     8.000.000 Ton / Yıl

Dökme Sıvı Yük Elleçleme Kapasitesi      1.000.000 Ton / Yıl

Ro-Ro Kapasitesi            150.000 Adet-Araç /Yıl

Toplam Rıhtım Uzunluğu ( 3450 m)

Hedeflenen gemi uzunluğu        Uzunluk 387 m

Hedeflenen Gemi Kapasitesi – 18k TEU

Rıhtım Vinçleri

Gantry Vinç       12

Mobil Vinç (MHC)          6

Pilotaj-Römorkör-Palamar Servisleri       7/24 saat

Tarihçe

1841 yılında ufak bir balıkçı köyü olan Mersin; 1850 yılında bucak, 1865 yılında ilçe olmuştur. 1860 yılından itibaren iskele inşası önem kazanan İlçe’de, 1886 yılında Adana-Mersin Demiryolu’nun da açılmasıyla gelen ve giden gemi sayısında bir artış meydana gelmiş ve bu gemilerin tahmil ve tahliyesi için daha süratli çalışma imkânları aranarak, Mersin Belediyesi tarafından önce “Taş İskelesi” daha sonra “Gümrük İskelesi” inşa edilmiştir.

Deniz ticaretindeki hızlı artış nedeniyle tecrübeli bir liman yönetimine ihtiyaç duyulmuş ve 29 Ağustos 1927 yılında Seyrisefain Acentesi, Mersin, Tarsus, Seyhan ve Ceyhan Belediyeleri ile Mersin Ticaret Odası ve Mersin Hususi Muhasebesi ortaklığıyla Mersin Liman Şirketi kurulmuştur. Şirketin sermayesi 200.000 TL dir.

Şirket meydana gelen doğal afetlerden dolayı zarar görmüş ve 1942 yılında tasfiye kararı alınmasıyla birlikte hükümete devrine karar verilmiştir. 400.000 TL bedel ile Milli Koruma Kanunu’nun 6. maddesine istinaden Devlet Demiryolları ve Limanları İşletme Umum Müdürlüğü’ne devri hakkındaki K/323 sayılı karar, Bakanlar Kurulu’nun 14 Mayıs 1942 gün ve 5106 sayılı Resmi Gazete’de yayınlanan 9 Mayıs 1942 tarih ve 2/17874 sayılı kararı ile kabul edilmiştir.

Mersin Limanı’nın modern ve muhafazalı bir şekilde inşasına 3 Mayıs 1954 tarihinde başlanmış, inşaat Hollanda Kraliyet Liman İnşaat Şirketi tarafından yapılmıştır. Bütün tesisleri ile yeniden inşa edilen liman 1962 yılında modern anlamda işletmeye açılmıştır.

11 Mayıs 2007 tarihine kadar Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD) tarafından işletilen Mersin Limanı’nın işletme hakkı, Özelleştirme İdaresi tarafından ihalesi yapılarak, 11.05.2007 tarihinde 36 yıl süreyle Mersin Uluslararası Liman İşletmeciliği A.Ş. (MIP)’ye verilmiştir.

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.