İnşaat Tedarik Dergisi

İnşaat – Yatırım – Proje – Ulaştırma – Mimarlık – Enerji – Maden – Şantiye

Kolombiya’ya 3,4 Milyar Dolar’lık Demiryolu Projesi

3,4 milyar dolarlık yatırım ve 32.000 kişiye istihdam yaratılmasıyla La Dorada-Chiriguaná koridoru, Kolombiya’da ulaşımın modernizasyonunda örnek bir demiryolu projesi olmaya hazırlanıyor.

Ulusal Altyapı Ajansı (ANI), La Dorada-Chiriguaná koridorunun geliştirilmesini amaçlayan ilk Kamu-Özel Ortaklığının (PPP) nihai şartnameyi yayınlayarak ülkenin demiryolu altyapısının ve demiryolu projesinin modernizasyonunda önemli bir adım attı. Kamuya yönelik bu girişim, 3,4 milyar dolar öngörülen yatırımla söz konusu koridorun 10 yıl süreyle inşaatı, rehabilitasyonu, iyileştirilmesi, işletilmesi ve bakımına ilişkin imtiyazın alınmasında bir kilometre taşı olacak.

La Dorada-Chiriguaná projesi, demiryolu taşımacılığını karayolu, havaalanı, nehir ve liman modlarıyla entegre etmeyi amaçlayan ülkenin intermodal stratejisinin temelini oluşturuyor. Bu PPP Projesinin uygulanması, lojistik verimliliğini optimize ederek kirletici emisyonları en aza indirirken, yük taşımacılığı maliyetlerini %20’ye kadar azaltmayı vaat ediyor.

ANI Başkanı Francisco Ospina Ramírez: “Demiryolunun yeniden faaliyete geçirilmesi bir plan olmaktan çıkıp gerçeğe dönüştü. La Dorada-Chiriguaná, ulusal ve uluslararası paydaşların artık tekliflerini sunabilecekleri ilk demiryolu PPP’sidir; bu, Karayipler bölgesi limanlarının ülkenin merkezine daha verimli bir şekilde bağlanmasını sağlayacak, lojistik maliyetlerini ve emisyonu azaltacaktır.” dedi.

Projenin yaklaşık 32.000 doğrudan ve dolaylı istihdam yaratacağı ve yılda 37.000 ton CO2 azaltımına katkıda bulunacağı tahmin ediliyor. Ayrıca demiryolu koridoru boyunca yer alan 25 belediyede yaklaşık 400.000 kişi faydalanacak. Sosyal altyapı çalışmaları arasında; Puerto Wilches ve Barrancabermeja belediyelerini birbirine bağlanması, Sogamoso Nehri üzerinde araç ve yaya köprüsü inşaatı ve Santo Domingo ve San José Eğitim Kurumlarının Cimitarra’ya taşınması öne çıkıyor.

Demiryolu projesiyle ilgilenen ve sürece katılmak isteyenlerin tekliflerini 14 Kasım 2024 tarihine kadar sunmaları gerekecek. İhale Aralık 2024’te yapılacak. Başarılı teklif sahibi, demiryolunun rehabilitasyonu, bir idari bina, bir operasyon kontrol merkezi ve iki atölyenin inşasından, trenlerin ve kargo transfer merkezinin bakımı ile demiryolu taşıtlarının bakım ve onarımından sorumlu olacak.

Koridorun taşıma kapasitesi, 2022’de 89.336 tondan 2023’te 182.810 tona çıkarak kayda değer bir büyüme kaydetti. Bu artış, kahve, içecek, kağıt ve seramik gibi ürünlerin verimli ve sürdürülebilir taşınması için demiryolu sistemine olan artan güvenin altını çiziyor.

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.