Chicago Transit Authority, metronun Kırmızı Hat uzantısını tasarlamak ve inşa etmek için VINCI Construction Grands Projets (%40) ve Chicago merkezli Walsh Construction Company’den (%60) oluşan konsorsiyumu seçti.
2,78 milyar dolar (2,49 milyar avro) değerindeki sözleşme, 6,4 km yükseltilmiş kılavuz yol dahil olmak üzere 9 km’lik hat uzantısının tasarımını ve inşasını kapsıyor. Ayrıca, hareket kabiliyeti kısıtlı kişiler için tam erişime sahip dört yeni istasyon inşa edilecek.
Bu uzantı, Chicago’nun dezavantajlı Güney Yakası topluluklarına hizmet vermek için tasarlandı.
Grup iddialı sosyal taahhütlerde bulundu:
– Tasarım çalışma saatlerinin %10’unun ve inşaat çalışma saatlerinin %35’inin Chicago’nun ekonomik olarak dezavantajlı bölgelerindeki insanlara tahsis edilmesi;
– İnşaat saatlerinin %15’inin çıraklar ve stajyerler tarafından yapılması;
– İnşaat sözleşmelerinin %22’sinin Dezavantajlı İşletmelere verilmesi yönünde bir tedarik hedefi.
Çevresel taahhütler açısından, konsorsiyum tarafından önerilen tasarım iyileştirmeleri altyapıda kullanılan beton miktarını %14 oranında azaltacak. Ayrıca, projede kullanılan tüm betonun %50’si düşük karbonlu olacak.
Hazırlık çalışmalarına 2025 yılında başlanacak.
Kırmızı Hat’a yapılan bu uzantının 2030’da hizmete girmesi planlanıyor. Yaklaşık 100.000 ek sakin, düşük karbonlu bir toplu taşıma hizmetine erişebilecek ve bu da Chicago şehir merkezine ve ötesine seyahat etmek için harcadıkları zamanı önemli ölçüde azaltacak. 2040 yılına kadar, hattın günde yaklaşık 40.000 sefer yapması bekleniyor.
İlginizi Çekebilir
Demiryollarında Yapay Zeka Dönemi
Bakan Uraloğlu “İstanbul’un Bin 4 Kilometre Metro Hattı Olmalı”
Rosatom Kompozit Bölümü Ulyanovsk’ta Rüzgar Kanatlarının Üretimine Başladı