İnşaat Tedarik Dergisi

İnşaat – Yatırım – Proje – Ulaştırma – Mimarlık – Enerji – Maden – Şantiye

Dikimevi – Natoyolu Raylı Sistem Hattı Projesi

Ankara Büyükşehir Belediyesi, “Dikimevi – Natoyolu Raylı Sistem Uzatma Hattı” projesi kapsamında 15 Ocak 2024’te gerçekleştirilen ilk ihaleyi, en düşük teklifin 575.141.666,90 Euro gibi yüksek bir tutar olması nedeniyle iptal etti.

Revize edilen şartlarla 22 Kasım 2024’te yapılan ikinci ihaleye 8 firma katılırken, artan rekabet sayesinde 187 milyon Euro, yani yaklaşık 6,7 milyar Türk Lirası daha az teklif alındı.

Ankara Büyükşehir Belediyesi’nin önemli ulaşım projelerinden biri olan “A1 (Ankaray) Hattı Dikimevi – Natoyolu Raylı Sistem Uzatma Hattının İnşaat ve Elektromekanik Sistemler Temin, Montaj ve İşletmeye Alma İşi” ihalesinde ikinci tur tamamlandı.

Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası ve Fransız Kalkınma Ajansı tarafından finanse edilmesi planlanan projede, ilk ve ikinci ihaleler arasında 187 milyon Euro, Türk Lirası karşılığı 6,7 milyar Türk Lirası daha az teklif alındı.

İlk İhalede Yüksek Teklifler Gelmişti

15 Ocak 2024 tarihinde yapılan ilk ihalede ön yeterlilik alan 9 firmadan yalnızca 5 tanesi teklif vermişti. İlk ihalenin en düşük teklifi Cengiz İnşaat Sanayi ve Ticaret AŞ vermişti. İhalede teklifler şu şekildeydi:

Firma Adı                                                                                 Teklifi (Euro)

Cengiz İnşaat Sanayi ve Ticaret AŞ                                       575.141.666,90

​Makyol İnşaat Sanayi ve Turizm Ticaret AŞ                        579.257.958,00

​Gülermak Ağır Sanayi İnşaat ve Taahhüt AŞ                       579.767.006,00

​Kolin İnşaat Turizm Sanayi ve Ticaret AŞ                            594.000.000,00

​Rönesans Medikal Taahhüt İnşaat AŞ                                  605.444.485,00

Revize Edilen Şartlarla İkinci İhale Daha Rekabetçi Oldu

Ankara Büyükşehir Belediyesi, ilk ihalede gelen yüksek teklifler sonrası kamu yararını gözeterek şartlarda değişiklikler yaptı. Yapılan değişikliklere göre, yaklaşık maliyet güncellendi, katılım şartları yeniden belirlendi, iş ortaklığına imkân tanındı, sözleşme para birimi Türk lirasına çevrildi ve fiyat farkı verilmesine yönelik düzenlemeler yapıldı. Bu değişikliklerin ardından 22 Kasım 2024 tarihinde gerçekleştirilen ikinci ihalede, Gülermak Ağır Sanayi İnşaat ve Taahhüt AŞ en uygun teklifi sundu. İkinci ihalede yer alan teklifler şöyle oldu: 

Firma Adı                                                                                 Teklifi (Euro)

Gülermak Ağır Sanayi İnşaat ve Taahhüt AŞ                       387.850.699,60

Doğuş İnşaat ve Ticaret AŞ                                                    461.895.217,92

Dillingham İnşaat                                                                    490.318.501,48

Kolin İnşaat Turizm Sanayi ve Ticaret AŞ                            507.384.896,20

Nurol İnşaat ve Ticaret AŞ                                                     508.831.834,36

Rail Vicas Nigam Limited                                                        541.542.260,95

Aga İnşaat & Özgün İnşaat Ortaklığı                                    547.971.454,42

Makyol AŞ & Özkar AŞ Ortak Girişimi                                  701.310.108,11

İki İhale Arasındaki Fark 187.290.967,30 Euro

10 ay arayla gerçekleştirilen iki ihale arasındaki en düşük teklifler arasındaki fark 187.290.967,30 Euro, yani yaklaşık 6,7 milyar Türk Lirası oldu. Alınan teklifler ihale komisyonu tarafından değerlendirilecek ve Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası’nın uygun görüşü alındıktan sonra firmalara resmi bildirim yapılacak ve sözleşme aşamasına gelinecek. Sözleşmenin imzalanabilmesi halinde 6.7 milyar tasarruf sağlanması hedefleniyor.

7,46 Kilometrelik Yeraltı Raylı Sistem Hattı

Proje kapsamında, yaklaşık 7,46 kilometrelik yeraltı raylı sistem hattı ve 8 istasyon yapılması planlanıyor. Peron uzunlukları 90 metre olacak şekilde planlanan hattın tamamlanma süresi 3 buçuk yıl olarak öngörülüyor.

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.