26 Eylül’de, Çin TIESIJU İnşaat Mühendisliği Grubu, Jiangxi’deki Jiujiang Otoyolu Lushan İstasyonu Üst Geçit Projesi’nin bir parçası olarak sırasıyla 41.400 ton ve 47.600 ton ağırlığındaki iki T şeklindeki kirişin dönüşünü başarıyla tamamladı. Bu başarı, türünün en ağır döner köprüsü için yeni bir dünya rekoru kırdı.
Projede olağanüstü ağırlığa sahip asimetrik kavisli kablo destekli bir köprü yer alıyor. Köprü 465 metre uzunluğunda ve 42 metre genişliğinde olup, kuleleriyle çift dönüş yöntemi kullanılarak inşa edildi. Pier 53, 41.400 ton ağırlığında tek bir asimetrik T şeklinde kirişten (95,5 + 114 metre) oluşurken, Pier 54’ün kirişi (112,5 + 132 metre) 47.600 ton ağırlığında.
Köprü, Pekin-Kowloon Demiryolu, Wuhan-Jiujiang Demiryolu, Changjiu Şehirlerarası Demiryolu ve Lushan İstasyonu yüksek hızlı tren hatları da dahil olmak üzere 14 demiryolu hattını geçiyor. Bu kısıtlamalar nedeniyle, dönüş yalnızca yolcu ve yük trenlerinin askıya alındığı 2 saatlik bir “pencere” sırasında gerçekleştirilebildi. Operasyon gününde sabah 1:47’de başlayarak, 53 ve 54 Numaralı İskelelerin üzerindeki kirişler saat yönünde dakikada yaklaşık 1,2 derece hızla senkronize olarak döndü. 79 dakika sonra, sırasıyla 96,209 derece ve 93,504 derece tam olarak dönerek tasarım pozisyonuyla mükemmel bir şekilde hizalandılar. Proje ekibi, karmaşık bir ortamda ultra geniş, ultra ağır asimetrik kavisli kablo destekli bir köprüyü döndürmekle ilişkili temel teknik zorlukların üstesinden başarıyla geldi.
İlginizi Çekebilir
Demiryollarında Yapay Zeka Dönemi
Bakan Uraloğlu “İstanbul’un Bin 4 Kilometre Metro Hattı Olmalı”
Rosatom Kompozit Bölümü Ulyanovsk’ta Rüzgar Kanatlarının Üretimine Başladı