Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, yapımı devam etmekte olan ve en önemli demiryolu projelerinden biri olan Halkalı-Kapıkule Demiryolu Hattı Projesi’nin ‘Halkalı-Ispartakule’ arası tünel açma törenine katıldı.
Törende konuşan ve projenin önemine değinen Uraloğlu, bu projenin Asya-Avrupa Demiryolu Koridorunun ilk parçasını oluşturduğunu söyledi. Uraloğlu, “Bu demiryolu hattı Türkiye ve Avrupa Birliği arasındaki ilişkileri daha da güçlendirecek ve dostluğumuzu perçinleyecektir. Halkalı Kapıkule Demiryolu Projesi, Asya-Avrupa Demiryolu Koridorunun ilk parçasını oluşturmaktadır. Bu proje, İpek Demiryolu güzergâhının ülkemizden geçen bölümü ile Avrupa bağlantısını oluşturan en önemli halkalarından birini teşkil etmektedir” dedi.
Yük Taşıma 6 Saat 30 Dakikadan 2 Saat 30 dakikaya Düşecek
Bakan Uraloğlu, 153 kilometrelik Kapıkule-Çerkezköy, 67 kilometrelik Çerkezköy-Ispartakule ve 9 km Ispartakule- Halkalı olmak üzere 3 kısım olan hatların tamamlanmasıyla, Halkalı-Kapıkule arası yolcu seyahat süresinin 4 saatten 1 saat 30 dakikaya; yük taşıma süresinin ise 6 saat 30 dakikadan 2 saat 30 dakikaya düşeceğini söyledi. Uraloğlu, “Mevcut hat kapasitesinin de 4 katına çıkması hedeflenmektedir. Halkalı-Kapıkule Demiryolu Hattı ise özellikle Çerkezköy-Kapıkule kesiminde yeni bir güzergahta saatte 200 km hız yapma niteliği ile hattın yük taşıma kapasitesini artırmakla kalmayıp ülkemizin AB ile yüksek standartlı demiryolu ile bağlanmasını sağlayacaktır” diye konuştu.
İpek Demiryolu’nun En Önemli Halkası
Bakan Uraloğlu, ülkemizin Asya, Avrupa ve Afrika olmak üzere üç kıtayı birbirine bağlayan ve çok önemli bir jeostratejik ve jeopolitik bir konuma sahip olduğunu, İpek Demiryolunun en önemli halkası ve Avrupa’nın başlangıç noktası olduğunu söyledi. Uraloğlu, Türkiye’nin Demokratik Hukuk Yapısı ve serbest piyasa ekonomisi ile batının tüm kurumlarıyla bütünleşmeyi benimsemiş olduğunu, Türkiye’nin Avrupa Birliği açısından çok önemli bir paydaş olduğunu belirtti.
Bakan Uraloğlu, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan liderliğinde 2003 yılından itibaren Demiryolları için başlattıkları gelişim hamleleriyle devlet politikalarını oluşturduklarını ve öncelikli sektör olarak belirlediklerini açıklayarak: “2003-2023 yılları arasında ülkemizde demiryollarında ciddi yatırımlar, iyileştirme, yenileme ve kalkınma hamleleri gerçekleştirdik. Son 21 yılda demiryollarına yaklaşık 880 milyar Lira yatırım yaptık. “Yurdumuzun demir ağlarla örülmesi” vizyonuna sahip çıktık. Demiryollarımızın tamamını elden geçirdik ve yeniledik. 2003 yılında yaklaşık 11 bin kilometre olan demiryolu uzunluğumuza; 2023 yılı itibariyle, 2 bin 250 kilometresi YHT ve Hızlı tren hattı olmak üzere yaklaşık 3 bin kilometre ekledik. 14 bin kilometreye yükselttik” dedi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü tarafından 31.05.2022 tarihinde teklifleri toplanan Halkalı-Kapıkule Yeni Demiryolu İnşaatı Kapsamında Halkalı-Ispartakule Arası Demiryolu Hattı İnşaatı ile Elektromekanik Sistemlerinin Temini ve Yapımı İşi ihalesini kazanan firma ile 27.07.2022 tarihinde sözleşme imzalandı.6.702.753.209,00 TL yaklaşık maliyetli işi 5.994.032.947,00 TL bedel ile Gülermak Ağır Sanayi (Ankara) & Yapı ve Yapı İnşaat (İstanbul) & Taşyapı İnşaat (İstanbul) iş ortaklığı aldı. İşin süresi 990 takvim günüdür.
İlginizi Çekebilir
Milli Hızlı Tren’de İlk Test 2025’te
Trabzon Gülcemal Projesi
Uganda Malaba-Kampala Demiryolu Projesi